O SZKOLENIU

baner TC

Istnieje silna zależność pomiędzy sukcesem rynkowym firmy, a dobrze zarządzanym procesem biznesowym. Nieustannie rosnące:

  • wymagania klientów,
  • potrzeba zwiększania efektywności i skuteczności działania,
  • dostępność technologii i rozwiązań biznesowych na nich opartych,
  • oraz presja konkurencji

to czynniki napędzające transformację cyfrową.

Wydział Zarządzania UŁ we współpracy z firmami Fujitsu, Mindbox oraz EXACO Sp. z o.o. przygotował  program szkolenia pozwalający zrozumieć cyfrowe technologie zwiększające konkurencyjność w biznesie.

Partnerzy

Jeśli obawiasz się, że:

  • Nie stać Cię na wdrożenie rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej w Twojej firmie?  
  • Wprowadzenie nowych technologii cyfrowych wspierających działania biznesowe zaburzy Twoje dotychczasowe, sprawdzone sposoby funkcjonowania?
  • Masz niewystarczającą wiedzę o regułach jakimi rządzi się cyfrowy biznes?
  • Nie nadążasz za coraz bardziej nowatorskimi technologiami cyfrowymi, które wydają się Ci zbyt skomplikowane, bardzo drogie i niedostępne?
  • Musisz być matematycznym geniuszem, aby sprostać wymaganiom transformacji cyfrowej?

Weź dział w szkoleniu, naucz się pracować w cyfrowym świecie i wykorzystuj cyfrowe technologie, aby podnieść konkurencyjność swojego biznesu.

Studium ma na celu zainspirować uczestników do wykorzystywania potencjału technologii cyfrowych, które usprawnią proces działania firmy i jej model biznesowy.

Kompetencje zdobyte w czasie studium to:

  • profilowanie i definiowanie działalności na poziomie technologicznym,
  • zarządzanie zespołem stechnologizowanym w firmie,
  • określenie korzyści biznesowych wynikających z automatyzacji procesów biznesowych,
  • budowanie zespołu wokół technologii cyfrowej,
  • identyfikacja i wybór procesów nadających się do automatyzacji,
  • tworzenia przyjaznej użytkownikom interakcji między człowiekiem a technologią,
  • rozpoznawanie zagrożeń związanych z transformacją cyfrową i projektowanie rozwiązań optymalnych dla firmy,
  • identyfikowanie potrzeb automatyzacji,
  • planowanie zmiany cyfrowej.

Studium skierowane jest do osób, które:

  • Chcą rozwijać swój biznes w cyfrowym świecie, zwiększając jego konkurencyjność
  • Chcą sprostać wymaganiom klientów w cyfrowym świecie
  • Chcą zrozumieć wyzwania, jakie niosą za sobą nowe technologie cyfrowe
  • Chcą zdobyć praktyczne umiejętności wykorzystania potencjału technologii cyfrowych
  • Chcą zwiększyć swoje szanse na rynku pracy
  • Interesują się nowymi technologiami

PROGRAM

Kurs obejmuje 48 godzin zajęć prowadzonych przez trenerów praktyków  oraz wykładowców Uniwersytetu Łódzkiego z doświadczeniem zawodowym w realizacji procesów transformacji cyfrowej.

  • Podstawy i-management - dr hab. Tomasz Czapla, prof. UŁ oraz dr Aleksander Poniewierski EY
  • Współpraca człowieka z technologią - mgr Ada Pawlak UŁ 
  • Technologie wspierające pracowników - mgr Emilian Gwiaździński UŁ, Konrad Jakubiec Mindbox
  • Zbieranie i wizualizacja danych - Katarzyna Kielan, Fujitsu
  • Transformacja cyfrowa w zarządzaniu (analiza casów) - dr Dominika Kaczorowska UŁ, Grzegorz Trzciński, Atos
  • Komunikacja w środowisku wirtualnym - dr hab. Bożena Matusiak, prof. UŁ
  • Rozwiązania chmurowe – Andrzej Tabara, EXACO Sp. z o.o.
  • Przywództwo cyfrowe – dr Maria Czajkowska UŁ
  • Warsztaty – dr Artur Modliński UŁ

Studium kończy się prezentacją Case Competition – projektu mającego na celu weryfikację zdobytej wiedzy oraz wykorzystania umiejętności menedżerskich. Uczestnicy analizują a następnie opracowują rozwiązanie problemu opisanego w studium przypadku. Przygotowane prezentacje są oceniane i omawiane podczas ostatnich zajęć.

Uczestnicy otrzymują Certyfikat ukończenia Studium podpisany przez Dziekana Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego a podstawie 80% obecności i aktywności na zajęciach oraz prezentacji projektu kończącego kurs.

WYKŁADOWCY

Tomasz CzaplaWykładowca z ponad 20 letnim doświadczeniem. Prowadzi wykłady i konwersatoria w języku polskim i angielskim: z podstaw teorii organizacji i zarządzania, nauki o organizacji, doradztwa personalnego, rozwijania umiejętności osobistych, strategii zarządzania zasobami ludzkimi organizacji, zarządzania wiedzą i kompetencjami, zarządzania kulturą oraz seminaria dyplomowe i magisterskie. Na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego od 2012 r. pełni funkcję Kierownika Katedry Zarządzania a od 2016 także piastuje stanowisko Dziekana. Jest członkiem Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Opublikował ponad 50 artykułów i rozdziałów w książkach, jest autorem trzech monografii dotyczących kompetencji, zarządzania strategicznego i zarządzania zmianami.

Aleksander PoniewierskiAleksander Poniewierski jest globalnym liderem cyfryzacji i nowych technologii w jednej z największych międzynarodowych firm świadczących usługi profesjonalne i konsultingowe. Aleksander PoniewierskiOdpowiada za prowadzenie praktyki doradczej ukierunkowanej na rozwój strategii, projektowanie, wdrażanie, optymalizację procesów, innowacyjność modeli biznesowych oraz bezpieczeństwo i ochronę danych dla głównych klientów firmy na świecie.

Jest uznanym na świecie ekspertem w dziedzinie bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony infrastruktury krytycznej. W roku 2020 otrzymał tytuł World IoT Leader of the Year, nagrodę przyznawana przez międzynarodową społeczność nowych technologii. W tym roku mianowanych było ponad 600 firm do tego tytułu. Ostatecznie w finale znalazło się 25 liderów najnowocześniejszych technologii, wśród nich liderzy takich firm jak Google, IBM, Amazon, Simens, Microsoft, Accenture, Apple itp.

Wcześniej kierował globalną praktyką doradztwa w zakresie Internetu Rzeczy, a jeszcze wcześniej odpowiadał za doradztwo w zakresie nowych technologii na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu, Indii i Afryki. W trakcie swojej kariery zbudował technologiczną praktykę doradczą w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie prowadził liczne projekty IT i OT dla największych firm w regionie.

Zanim zajął się konsultingiem, odpowiadał za zarządzanie bezpieczeństwem IT w firmach telekomunikacyjnych. Jest członkiem Rady Doradczej Center for Global Business na Uniwersytecie Teksańskim w Dallas (UDT). Prowadził liczne wykłady na temat nowych technologii, modeli biznesowych i bezpieczeństwa cybernetycznego na wielu uczelniach biznesowych i inżynieryjnych, w tym na Uniwersytecie Stanforda, Uniwersytecie Teksańskim w Dallas (UTD), Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytecie Ekonomicznym w Sztokholmie.

Jest autorem wielu publikacji i szanowanym prelegentem na licznych konferencjach związanych z bezpieczeństwem cybernetycznym oraz transformacjami cyfrowymi.

W 1997 roku ukończył studia na Uniwersytecie Śląskim z tytułem magistra informatyki. W 2008 roku uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ponadto uczestniczył w wielu programach podyplomowych prowadzonych przez Harvard Business School, Carnegie Mellon, Stanford i IMD. 

Jest profesjonalnym fotografem. Jego prace były publikowane w międzynarodowych magazynach fotograficznych. Jest laureatem prestiżowego konkursu fotograficznego organizowanego przez National Geographic.

Emilian GwiaździńskiAsystent w Zakładzie Badań Marketingowych, w Katedrze Marketingu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, entuzjasta i techno-optymista szczególnie w zakresie transformacji cyfrowej oraz wykorzystania technologii cyfrowych (m.in. AI, IoT, wearables) w obszarach konsumenckich i biznesowych. Członek zwyczajny Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu oraz Stowarzyszenia Innowatorów Zarządzania. Wspierający prace wydawnicze naukowego Wydawnictwa SIZ. Pasjonat i projektant badań z obszaru UX i UI w kontekście stron internetowych i platform eCommerce’owych.

Ada PawlakTechnoantropolożka, prawniczka, historyczka sztuki. Wiceprezeska Towarzystwa Etyki i Filozofii Techniki (TEFT), trzykrotna stypendystka Rektora UŁ. Antropologiczne badania nad technicyzacją kultury i technoestetyką prowadzi w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Łódzkiego. Jej doktorat dotyczy ciała i tożsamości w dyskursach transhumanizmu i sztucznej inteligencji. Zajęcia prowadzi na UŁ (antropologia biznesu, antropologia reklamy, współpraca człowieka z maszyną), na UW (technoantropologia intymności, dystopijne technologie, transhumanizm) i Akademii Leona Koźmińskiego (psychologia biznesu). Członkini założycielka i aktywna działaczka Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego.

Dominika KaczorowskaJest Dyrektorem Centrum Inteligentnych Technologii na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Pełni funkcję Lidera podgrupy Badań, Innowacyjności i Wdrożeń Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Komitecie Prezesa Rady Ministrów. Interesują ją technologie cyfrowe, w szczególności sztuczna inteligencja (AI), Internet Rzeczy (IoT) i 5G oraz ich implikacje w biznesie. Pasjonuje ją wpływ tych technologii na zachowania człowieka (Homo Cyber, Homo Roboticus versus Posthuman) oraz zakres i charakter interakcji między nim a technologią, w tym problematyka Digital Ethics. Jest autorką (w części współautorką) licznych publikacji wydanych zarówno w wydawnictwach polskich, w tym czasopismach branżowych, jak i zagranicznych. Była w grupie ekspertów zaangażowanych w prace nad przygotowaniem „Założeń do strategii AI w Polsce”Ekspert Instytutu Kościuszki, który jest kluczowym think-tankiem w tej części Europy, podejmującym liczne działania na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego w ramach UE i NATO oraz członek Rady Programowej Centrum Etyki Technologii Instytutu Humanites. W 2020 roku została laureatką Konkursu Perspektyw Top 15 Women in 5G, a w 2022 roku była laureatką konkursu Centrum Inteligentnego Rozwoju - Naukowiec Przyszłości, w kategorii Badania przyszłości

Zainteresowania:

  • Technologie cyfrowe, w szczególności sztuczna inteligencja (AI), Internet Rzeczy (IoT) i 5G oraz ich implikacje w biznesie
  • Wpływ technologii cyfrowych na zachowania człowieka w ujęciu biznesowym i konsumenckim (Homo Cyber, Homo Roboticus, posthuman)
  • Roboty, chatboty, wirtualni asystenci, wearables i ich rola w procesie rozwoju cyberspołeczeństwa (Cyber Society)
  • Społeczna akceptacja technologii cyfrowych
  • Technologie cyfrowe – nowy wymiar edukacji biznesowej
  • Marketing wobec wymogów ery cyfrowej

Obecnie prowadzi badania nad rozwojem Society 5.0 i problematyką Human Enhancement Technologies (HET)

Bożena MatusiakPracuje w Katedrze Informatyki na Wydziale Zarządzania UŁ. Główne zainteresowania naukowe to zarządzanie i optymalizacja procesowa w biznesie, transformacja cyfrowa oraz systemy i technologie sztucznej inteligencji, analizy danych, przy czym istotnym i komplementarnym obszarem zainteresowań są praktyki GHRM w firmach, kognitywistyka i komunikacja biznes-IT. Posiada certyfikat Project Manager IPMA C. Prywatnie pasjonatka Aikido.

Maria CzajkowskaAdiunkt w Katedrze Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie  w prowadzeniu warsztatów w obszarze tzw. miękkich kompetencji.  Jej zainteresowania naukowe zogniskowane są wokół psychologicznych i społecznych aspektów zarządzania organizacjami. Autorka dwóch monografii z zakresu przywództwa organizacyjnego i innych publikacji naukowych.

Artur ModlińskiKierownik Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją, adiunkt w Katedrze Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, badacz w Międzynarodowych Centrum CITAD w Lizbonie i członek Instytutu Naukowego IRIS-ALKONA w Rydze. Jest autorem artykułów naukowych z zakresu wdrażania nowych technologii oraz ekspertem w organizacjach komercyjnie rozwijających narzędzia z zakresu sztucznej inteligencji. Praktykę trenerską prowadzi od 2013 roku.

Katarzyna KielanPonad 14 lat doświadczenia zawodowego w doradztwie w definiowaniu struktur procesów biznesowych i zarządzaniu ich transformacją. Doświadczenie w Business Intelligence, definiowaniu kluczowych metryk finansowych, automatyzacji raportowania z instancji ERP do kokpitów PowerBi. Lider projektu Advance Data Analytics w Fujitsu Europe. Program manager odpowiedzialny za transformację Centrum Usług Wspólnych. Prywatnie mama 7-letniego Olka, wielbicielka swojego psa Bonity i poszukiwaczka zacisznych zakątków na mapie Europy.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Studium organizuje Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, ul. Matejki 22/26, Łódź.

Kurs obejmuje 48h zajęć (16 sesji online) wtorki i czwartki w godz. 17.30-20.00 - zajęcia online w aplikacji Microsoft Teams.

Termin planowanej edycji jesiennej: listopad 2023 - luty 2024 r. Szczegółowy harmonogram zajęć - niebawem...

Cena: 2900 PLN/osobę (szkolenie zwolnione z podatku VAT)

Wpłaty: prosimy dokonywać na konto:

BANK PEKAO S.A. - II O/ŁÓDŹ NR KONTA 34 1240 3028 1111 0010 5553 9851 z dopiskiem "Transformacja cyfrowa - imię i nazwisko uczestnika".

Dowód wpłaty należy dostarczyć do organizatora na adres e-mail: szkolenia.wz@uni.lodz.pl. Po dokonaniu opłaty, pracownik Centrum Rozwoju Biznesu poprosi o numer PESEL w celu założenia konta na platformie USOS, niezbędnego do pracy na naszej platformie Microsoft Teams.

Liczba miejsc jest ograniczona, o przyjęciu na studium decyduje kolejność zgłoszeń i dokonanie opłaty.

Zapoznaj się z regulaminem szkoleń realizowanych przez Wydział Zarządzania oraz informacjami o przetwarzaniu danych osobowych i zarejestruj swój udział w szkoleniu.

KONTAKT

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, ul. Matejki 22/26, p. 131 lub 135
Sławomir Gurdała, tel.: (+48) 42 635 49 58, email: slawomir.gurdala@uni.lodz.pl

Ilona Talsma, tel. 601 082 602, e-mail: ilona.talsma@uni.lodz.pl 

Jesli potrzebujesz więcej informacji, napisz do nas przez Formularz kontaktowy.